czwartek, 11 października 2012

Podsumowanie - wrzesien!


Tak jak napisałem w poprzednim podsumowaniu to podsumowanie będzie wyglądało troszeczkę inaczej. Tak więc przejdźmy do sedna. 




W dniu 10 września do swojego "portfela inwestycyjnego" dorzuciłem kolejny 1000 PLN. I dopiero niedawno postanowiłem wrzucić te pieniążki na nowo założone konto oszczędnościowe ING Bank oprocentowane na 5,5 % w skali roku przez 4 miesiące. W najbliższym czasie mam zamiar poszukać jakiejś interesującej lokaty. Tak więc moje inwestycje kształtują się tak:

  

Dalej na wykresie zmiana procentowa wartości "portfela":


Na koniec jeszcze dywersyfikacja:


Dywersyfikacja - polega na zróżnicowaniu inwestycji. Kapitał który chcemy zainwestować powinien być podzielony na więcej niż jedną opcję inwestycyjną. Odpowiednio przeprowadzona dywersyfikacja wiąże się ze zwiększeniem bezpieczeństwa finansowego, redukując ryzyko stracenia zainwestowanych środków.

W kolejnym miesiącu mam zamiar wprowadzić w życie "fundusz bezpieczeństwa" i w miarę możliwości wszystkie nadwyżki finansowe odkładać na oddzielny rachunek bankowy i z biegiem czasu tworzyć równowartość 1,2,3-miesięcznych kosztów utrzymania, co pozwoli na spokojną egzystencję w razie nieszczęśliwego wypadku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz